Apam kukus…

2 Oct

Tadi tengahari aku balik rumah,aku gi pasar sebab ari ni janji nak buat kerabu taugeh campur perut lembu…nyummm, (menu husbandku ah). Perutnyer tak der, so tak jadi ah taruk perut lembu..jadi kerabu taugeh jer ah. So aku pun dengan penuh tekad dan semangat mengeluarkan tepung gandum….heee…aku nak buat apam kukus. Setelah bertungkus lumus dalam maser setengah jam, maka siap ah apam kukusku (gambar tak ader) sedapnyer dimakan bersama kelapa muda . So menuku untuk berbuka ari ni ialah….

1) Nasi Putih

2) Kari kepala ikan merah

3) Kerabu taugeh

4) Sambal belacan

5) Apam kukus

Makin sihat ah husbandku…puasa tak turun gakkkk beratnyer…

Tak  per papa, mama suker tengok papa makan..selera jerr…hilang penat mama.

Esok aku kener balik tengahari masak…sebabnyer papa kerja pagi, jadik kalau balik petang aku tak boleh nak masak…anakanda ku tu asyik nak ajak main jerr……………………merengek jer…

Danial..danial….

Advertisements

3 Responses to “Apam kukus…”

  1. acu October 2, 2007 at 1.35 #

    whoaaa….sdpnya apam kukus…..
    kasi la resepi skit..

  2. raziqdanial October 4, 2007 at 1.35 #

    Bahan2nya:
    1. 3 biji telur
    2. 3/4 cawan air suam
    3. 2 cawan tepung gandum
    4. 1 sudu besar baking powder
    5. Sedikit asin vanilla
    6. Sedikit pewarna sebagai hiasan
    7. 1/2 cawan gula

    Cara2nya :
    Pukul telur bersama gula sehingga kembang, lepas tu masukkan tepung gandum yang telah diatak bersama dengan baking powder sedikit demi sedikit. And then masukkan asin vanilla setelah adunan sebati, masukkan adunan di dalam loyang dan kukus sehinga masak. Jika suka masukkan pewarna sebagai hiasan, kalau tak suka pun tak per sebab adunan tu warna kuning telur..lawa gak…

    Sekian terima kasih…acu try ahhh

  3. acu October 5, 2007 at 1.35 #

    trima kasih daun keladi…!! Acu suka mkn apam ni tp x reti nk buat. Blk nnti acu nk try resepi ni. 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: