Archive | December, 2007

Semangat………..????

17 Dec

Dimana semangatku ini…semalam aku baru balik kursus kat PD..mataku  ngantuk sesangat nii, badan penat.ESok aku cuti plak..aku ambik cuti nak kemas rumah, baju2 dan nak rehat gak..tapi boleh ker aku rehat esok???Esok aku tak nak gi jalan2 pun, nak duk kat rumah jer….kalau mak mertua aku nak gi jalan2..biar husband aku jer yang bawak…tak kuasa aku..penat ah bang..mama harap papa faham…muahhhhhh

11 Dec

Allah tidak menjanjikan hidup ini tidak pernah  susah,
bersuka-ria tanpa kesedihan, Panas tanpa hujan  tetapi
ia memberi kita kekuatan, menenangkan kita  semasa
kesedihan dan menunjukkan jalan yang  sebenar-benarnya.
Janganlah kita sombong dengan kelebihan yang  sementara.


Kenangan yang pahit lebih bermakna dari mimpi yang indah….
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia terlalu manis untuk dikenang. Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.Andainya hadirnya cinta sekadar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir. Kecewa bercinta bukan bermakna dunia sudah berakhir.Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan.Hidup ini indah jika kita tahu menghargainya… Tapi ia amat menyakitkan andai kita melaluinya sambil lewa… moga akan kembali ceria kehidupannya nanti…

Sungguh puitis …..syahdu sungguh……..Setiap kenangan itu amat bermakna..kenangan pahit pula sebagai satu pengajaran untuk kita mengharungi hidup ini…..Sesukar manapun kehidupan ini..kita mesti teruskan jugak..tul takkkk.????sekurang-kurangnya kita tahu bagaimana nak hadapi kesukaran itu….

Thank abang kerana selalu bersama mama..gaduh2 tu biaser dahhh…

Kisah danialku sayang..

11 Dec

Semalam masa aku ambik danial,kak misah ader bagitahu yg muka anak aku luka sebab kena kuku..aku blur kejap..kuku danial tak pernah panjang…tapi aku diam jer..

TApi bila aku balik kat rumah, hasben aku jerit…

H: mama, naper muka anak ni?

A: kena kuku..

H: kena kuku..tak logik langsung…

A: aku pun pelik..terus gi tgk muka anak aku..astafirullah al azim..muka anak aku luka, bawah kelopak mata dier berdarah dan atas kening dier luka calar..

Aku terus call kak misah…

jawapan dier: mungkin danial kena kuku atau mainan..

Aku raser tak logik, tolong cakap kalau anak aku tu jatuh..aku pun tak ah hangin macam ni…

Kenapa buat anak aku macam tu…kesian kat dier…

\Ya Allah..lindungilah anak ku…sedih sangat aku semalam…

Danial….jaga diri baik2 sayang..mama dan papa gi kerja, mama dan papa cari duit untuk danial. Danial jangan nakal2 yer sayang…..