Permintaan papa….

17 Jan

Di satu malam

Papa: mama, ari sabtu ni abang kerja pagikan?

mama : a’a…kenapaer?

Papa: Kat opis nak buat nasi dagang……..

mama: tak payah nak panjang2 citer, cakap jer nak ma buat nasi dagang….

papa: heee.heeee, boleh tak ma.Bini Man buat nasi

Mama : okey…mama buat kuah dan acar jer, mama tak nak buat nasi,

Papa: terima kasih sayang..

Mama: Tetiba plak sayang ekkkk

Itulah kisahnya,kesimpulannya hari  jumaat malam tu aku kener ah buat kuah dan acar sekali sebab ari sabtu aku nak buat gak nasi dagang untuk aku jer….beras ader 2 pot so boleh ah untuk aku makan sampi petang dan hasbenku makan malam…

Ari ni papa gi beli ikan…rempah2 pun aku dah beli….duit drg kumpul…

Tak per ah..nak harap aku buat rumah terbuka tak tahu bila, so aku makan2 cam ni ok gak…

Aku tak kisah masak2ni, janji hasbenku tolong pegang danial…bila penat memasak pastu orang makan…fuyooo hilang penat memasaknnya….makan lauk kat rumah lagi best dari kat luar…Aku rela bangun seawal 5.30 pagi untuk masak kalau hasbenku tak kerja. Kalau aku beli  lauk, banyak beno komennya…perabis duit jer…

Kesimpulannnya….mama sayang papa…heeee. Untuk danial pun mama selalu tukar2 menu..nasi goreng, bihun sup, telur separuh masak, daging masak kicap…patut ler perut danial dah beso sekarang ni…..mama pun sayang danial….

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: