Archive | November, 2008
13 Nov

Aku bawak bekal ari ni….suspen ker?//

Sebab yang aku th ari2 aku bawak bekal…..tak pelik ah bagi aku…

Ari ni aku bawak, nasi, telur goreng ngan sayur kacang panjang taruk sotong…nyumm..nyummmdsc00473

 

Inilah….beg bekalku..hua..haaa..haaa

Advertisements

Manusia

13 Nov

Kenapa manusia ni tak pernah puas hati ngan manusia lain? Ada saja perasaan iri hati, tak puas hati, benci, jeles…arghhhhhhhhhhh.

Kekadang kalau kita bagitahu dengan jujur pun di salah sangka,apatah lagik kalo menipukan? Mengong sungguh….apa aku melalut ni???

Mama sayang Danial

7 Nov

Bila wujud perasaan macam2 dalam diri ni,aku mula teringatkan anak aku. Semalam tak putus2 Danial cium pipi aku, dahi aku dan asyik sebut..tayam mama (sayang mama), mama adik (dier biaserkan dirinya adik)..sebaknya hati aku. Menitis air mata aku bila danial buat macam tu…Tambah buat aku sedih, bila dier jatuh sehinggakan mulut dier berdarah. Kesian aku tengok anak aku tu..

Aku buka album lama Danial, teringat maser aku dalam pantang. Macamana pertama kali aku menjadi ibu, menjaga Danial yang masih terlalu kecil. Semua tu pengalaman…pengalaman yang buat aku makin rindu pada Mammy aku…Kakak sayang Mammy…

Danial makin jadik ‘baik’ sekarang ni..mulut tu tak berhenti mengomel, makan pun banyak. Tapi alhamdulilah sejak dier makan ubat cacing, perut dah tak buncit sangat. Tapi makan memang tak boleh kawal.hari2 bukak peti ais..

MAMA RINDU ADIK…MUAHHHHHHHHHH

Kakak rindu kamu…

7 Nov

Rindunya aku pada family kat kg. Bila perasaan ni menjelma, sukar sangat nak kawal dirikan. Terasa nak nangis jer, sedih, sebak semua ah perasaan yang tak best tu. Tak suker……..kenapa aku berperasaan macam ni…..why..

Hungryyyyyyyyyy

6 Nov

Boleh tak tittle macam ni..

Sms:

Papa: mama, papa balik lewat hari ni sebab kena gi Bukit Jelutong.

Mama: So, tak yah masak ah malam ni yer?

Papa: Yer…..

Mama: Kalo cam tu mama nak gi alamanda ngan Danial ah, nak gi makan kat SR.

Papa: Ok, jaga diri baik2

Aku pun apalagi, dengan penuh bunga2 hati terus rasa lapar…..

tapi……………bila kuar opis tgk langit mendung jer…hilang rasa lapar. Timbul rasa takut plak..takut hujan.kalo hujan macamana aku nak kuar ngan anak..dalam alamanda tu tak per, tapi bila balik. Sampai kat rumah susah plak nak parking kete, nak dukung Danial..eishh…malas ah..hujan kat Putrajaya ni kalo tak ribut ngan kilat tak sah…

Maka batal ah..last2 aku balik masak megi udang…………

dsc00457

layanzzzzzzzzzz