Mama sayang Danial

7 Nov

Bila wujud perasaan macam2 dalam diri ni,aku mula teringatkan anak aku. Semalam tak putus2 Danial cium pipi aku, dahi aku dan asyik sebut..tayam mama (sayang mama), mama adik (dier biaserkan dirinya adik)..sebaknya hati aku. Menitis air mata aku bila danial buat macam tu…Tambah buat aku sedih, bila dier jatuh sehinggakan mulut dier berdarah. Kesian aku tengok anak aku tu..

Aku buka album lama Danial, teringat maser aku dalam pantang. Macamana pertama kali aku menjadi ibu, menjaga Danial yang masih terlalu kecil. Semua tu pengalaman…pengalaman yang buat aku makin rindu pada Mammy aku…Kakak sayang Mammy…

Danial makin jadik ‘baik’ sekarang ni..mulut tu tak berhenti mengomel, makan pun banyak. Tapi alhamdulilah sejak dier makan ubat cacing, perut dah tak buncit sangat. Tapi makan memang tak boleh kawal.hari2 bukak peti ais..

MAMA RINDU ADIK…MUAHHHHHHHHHH

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: