Archive | June, 2009

ALHAMDULLILAH…

30 Jun

Alhamdullilah….rezeki yang Allah kurniakan untuk aku dan papa…

Sudah 7 minggu…

Danial dah pandai…

22 Jun

Sekarang ni perkembangan hero aku tu makin berkembang. Buat aku teruja sangat dier dah pandai ngaji, dah pandai baca 3kul walaupun pelat2 sikit, dah pandai baca doa makan, doa belajar..nyanyi jangan cakap ah…Alhamdulilah…

Sejuk hati aku sebagai mama.

Pesanan mama untuk Danial:

Belajar rajin2 sayang, biar ilmu penuh didada tu. Ilmu dunia dan akhirat biar seiring. Dunia makin maju sayang, kalau kita pandai kita akan dipuji, tapi kalau sebaliknya orang pandang hina sayang. Sedara sendiri pun boleh hina kita kalau kita ni tidak bijak atau miskin sayang. Tak mengapa sayang, walau susah atau senang mama dan papa sentiasa dengan anak2 mama. Hidup ni macam roda orang hanya suka jika kita senang. Mama dan papa tak pernah jejak U tapi biar anak2 mama berjaya ke Menara Gading. Satu yang mama minta, sesusah mana kita pun jangan mengharap harta orang. Usaha sendiri dengan tangan Danial…Jangan sampai orang boleh pijak maruah kita sayang…Mama sayang Danial….

Selamat Hari Bapa….

22 Jun

Sbnarnya aku lupa semalam Hari Bapa…balik kerja semalam papa tanya..

papa: mama tk wish pun hari bapa kat papa

mama: biler? ari ni ker?

papa: yelah, sampai hati..

mama: selamat hari bapa…kiss ckit..busuk macam belacan…heee

 

Selamat hari bapa untuk papa..tiada yang terbaik selain papa dalam dunia ni…terima kasih untuk segalanya papa…

tak terbalas semua yang papa lakukan untuk mama..jgn nk mintak hadiah..:p

 

p/s: apahal plak tk boleh nak upload gambo…

 

Sesekali aku perasan…

16 Jun

Sengal jer….

DSC00841

smile…

DSC00428

hidung besar..hee

DSC00178

tembamnya….

DSC01007

yang penting…saya suka kamu..

 

 

Tidak pulang dengan tangan kosong..

16 Jun

Hadiah untuk papa dan danial…padahal kat putrajaya ada tapi nak jugak beli…kalo tak macam tak best sgt…

DSC01056

                                                                                                      taraaaaaaa…………..

DSC01059

pas ni papa plak bersukan…

DSC01058

untuk kesayangan mama..jam ben10 dan cap mickey..

Danial pakai cap ngan jam jer…

Sbnarnya aku beli 2 jam kat danial dan selipar asadi gak…suker sgt dier…niat nak cari jam ben10 tapi maser gi Kuantan Parade tak der, so aku beli ah dulu jam yang ader…tapi tk sangak plak maser gi Berjaya Megamall juper plak jam Ben10 dan cap Mickey..terus sambar tak pikir dah..tapi wajib gak tanya papa dulu…sib baik papa bagi..(tak bagi pun aku beli gak..heee)

p/s: tiada yang indah tgk wajah danial hepi biler ader buah tangan tuk dier…tgk muka papa yang senyum jer dapat baju dan seluar buat aku puas hati…Alhamdulilah..rezekiii.

Perjalanan pulang….

16 Jun

Kami singgaj kat Pantai Teluk Chempedak…dah penat nak tulis….

DSC01069

dugong perempuan….

DSC01065

duyung…..

DSC01067

seksi ko nyah…

DSC01068

kak bita….

chow….

Perjalanan ke Kuantan…

16 Jun

Entry aku tunggang terbalik….ntah aper2 jer…mana yang sempat jer…

Masa ni mata masing2 segar lagik…excited nk gi Kuantan..aku plak tk nk bagi ingat sgt kat Danial ngan Papa…Airmata mengalir jer….rasa nk suruh jer drg berhenti aku nk turun….

DSC01012

me and adik…boy or girl???

DSC01014

me and kak bita…..

DSC01015

me and yan…

Finish…