Kisah semalam…

21 Jul

Semalam balik dari kerja, aku tido jer atas sofa.badan lemah giler babas…papa plak bawak danial gi playground. lepas drg balik aku merengek ngan papa nak makan bihun sup kat taman warisan. Papa ok jer, dier gi sesorang jer beli.

Biler papa dah kuar gi beli bihun sup, aku mandikan danial.dalam kul 7 papa balik rumah, dier belikan untuk aku sorang jer ngan air laici kang…papa baru sudah makan..aku dah masak siakap masak cili api tuk papa…

Lazat sgt aku makan…tapi habis jer makan..uwekkkkk..uwekkkk..habis semua kesedapan…muntah semuanya..

tapi yang buat aku tersentuh, hero aku tu dtg kat aku tepuk bontot…

mama: uwekk..uwekkk

danial: naper mama muntah? (sambil babap bontot mama,nak gosok belakang tak sampai sb aku berdiri kat sink)

mama: mama penat ah danial…

danial: mama akit, danial lap muntah mama…(sambil ambil kain lap kat ruag tamu)

padahal aku tk muntah pun kt ruang tamu tu, tapi dier terikut sb dulu dier pernah muntah kat ruang tamu tu, aku ambik kain lap…sikap perihatin tu dah makin nampak..dah besar sbnarnya…Danial kan abang…

Leave a Reply

