Bile dah mc..

3 Aug

Rabu dan khamis minggu lepas aku dapat mc. mg tahap tak larat sgt dah.nak bawak diri pun tk boleh..tapi aku heran, knp aura nak masak tu tak pernah penat?kdg2 tel papa cakap tak masak…selang setengah jam..bangun masak gak..

Biler papa balik kerja mesti kn marah..sb buat gak kerja rumah. ‘jgn mama, pap boleh buat, jg diri mama jer’

ntah ler, mg papa bolehbuat tapi aku yang  tak sampai hati…kesian tgk papa..kang kurus kat telinga..heee

Aku buat sotong katak sambal ngan goreng ikan kerisi..kebetulan adik aku yana ader kat rumah, so dier nak bukak pose..habis dimakan…nak masak lain tak larat..so masak gulai hati ayam+pedal+kaki ayam+kacang panjang,ikan kembung goreng, ikan cencaru sumbat (lauk tak membayangkan penat pun)

Jadi pagi ni aku nak bangun pagi untuk buat lauk yang sama macam ari tu sb papa tak makan lagik..

sekali aku tk dgr bunyi jam..sedar2 kul 6 pg. maner smpat nk masak, aku masuk opis 730pg. so aku mintak papa beli nasi lemak kat petronas persint 9..nyum…nyumm..

thank papa sb layan gak mak buyung ni..

aku tunggu dalam kete, sementara nk panaskan enjin kete. balik2 jer papa bagitahu dier accident, dier langgar bontot kete orang..

Ya Allah! terkejut aku..rasa bersalah yang amat…

stop..jgn gi beli nasi lemak lagi….

DSC01196

lauk yang sepatutnya aku masak papa..

rasa bersalah ni tak hilang-hilang…kalo aku bangun awal mesti tak jadi gitu…

Leave a Reply

