Balasan Allah tu berbaloi…

20 Aug

Suatu petang..semalam…

setelah bercerita suatu kisah..

papa: kdg2kan mama, org senang jer kutuk kita, hina kita macam kita tak der perasaan

mama: a’aaa, betul tu papa. Tapi kita nk kutuk org depan2 pun pikir takut org terasa. tapikan papa, skrng ni kalo org yg pernh buat kat mama, mama bals jer..slow2…sikit pun janji dier terasa.nk buat dier sedar tk dh, biar terasa pun ok gak..(sambil gelak..)

kita tak akan jadik kejam kalo orang dan keadaan tak buat kita jadik gitu. Dulu apernah ader seseorang ni kater kat aku/kutuk aku. Dier pernah kater aku ni keturunan hidung kembang. Sejak dari tu hilang rasa hormat aku untuk menjaga hati dier.dan sejak itu gak ah, aku akan sindir dalam diam…

jangan ko bangkitkan keturunan aku kalo ko tk pernah kenal mammy dan daddy aku..sebab aku tak pernah ungkit atau hina keturunan ko….tak aper, balasan Allah tu berbaloi sangat..aku tak mintak tapi doa orang yang terluka cepat Allah makbulkan..Amin.

Mungkin dier tk ingat aper yg dier buat, tapi setiap aper yg aku buat balasan untuk semua tu…Papa selalu cakap aku pendendam…betul papa, dulu mama selalu menangis biler org buat kat mama..skrang tidak sb mama nk drg rasa macamana sakitnya mama…

p/s untuk kamu…

cukuplah di hebohkan satu dunia tentang aku, sb setiap yang ko bagitahu pada org lain akan sampai ke telinga aku. Tak kira itu kawan baik ko atau tidak, berita tetap aku tahu…sblum aku @#$#^$$&% baik ah ko diam jer…sedar diri ko tu…ko bukanlah hebat maner pun.hanya manusia biasa jer…hidup kita ni ditentukan oleh qada dan qadar Allah…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: