Hari ke 8…

1 Sep

Aku nak makan sangat pulut panggang.Memandangkan kat Putrajaya ni pulut panggang semua berintikan kelapa + udang kering..so aku nak makan macam kat terengganu gak inti isi ikan/serunding ikan.Habis tu kalo nk yang pelik2 kn ah buat sendirikan..jadinya hari Sabtu papa kerja pagi, aku tekad nk buat gak…lepas settlekan kerja rumah, bertungkus lumus ah kat dapur..tapi lepas asar gak.senang kalo nk masak biler dh sembhyanng.hati pun senang..tak ah aku asyik tgk jam jer.. layan gambo jer sb kau mals nk citer..

DSC01323

Pulut yang telah di kepal..pulut di tanak dgn santan

DSC01324

sambal ikan..masih blum kering..

DSC01325

sambal ikan yang telah siap..

DSC01326

siap..besar bagak…sebiji pun dh kenyang…blum bakar lagi..

Itulah kuih aku untuk petang sabtu tu…lauk untuk berbuka plak…

DSC01327

sayur goreng..sawi+carrot+kobis+bawang+fish ball

DSC01328

sambal belacan

DSC01329

ikan gelama..home made

DSC01330

ikan selayang goreng + petai semalam

DSC01331

sup tulang…oily nya…knp sup aku 2 hari ni berminyak sgt..arghhh..

masak beria tapi makannya sikit..tapi tak per papa makan ngan selera sekali…tgk papa makan terus aku kenyang…

 

Leave a Reply

