layannn..

8 Sep

Kali ni menu ni aku yg request.nak makan gak, sib baik ader bahan2.Papa selalau kater kalo penat tk yah masak, kita kuar makan.Dan sebagaimana biaser aku akan angguk2 tapi biler dh balik rumah angguk dh jadik geleng2..tak puas ah..walaupun aku masak tak sedap tapi janji masakan aku sendiri…walaupun lauk biaser2 jer, aku tak kisah, papa pun tk kisah…semalam aku buat…Laksa Terengganu/Kelantan. Tapi aku rasa yang Kelantan kot sb kalo laksa Terengganu kuah kaler merah..

DSC01397

laksanya..sedap laksa tepung beras ni..

DSC01395

kuahnya….

DSC01398

ulam-ulam..kobis,timun, daun kesom,kacang panjang dan asam limau

DSC01396

Belacan bakar,cili dan garam…garam bertukar warna sb dah sebati ngan cili.

Papa suker makan ngan cili boh, aku plak suker kalo ngan cili tumbuk tapi dh malas nk tumbuk cili ,belasah jer…

kuih tk buat sb aura malas dtg…ingat Rabu nk makan kat luar sb papa off..tapi aku dah ader menu untuk hari Rabu

tu…tgk ah macamana……emm…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: