Archive | October, 2009

apa jadik hujung minggu ku…

27 Oct

Hujung minggu ku…

anakku demam…aku yang lemah tak bermaya….mungkin sb tk cukup tido….

papa yang sibuk bekerja….nak cuti jer…nak Mc jer.. nak El jer…

tambahan plak banyak kejadian minggu lepas kat oppis..buatkan emosi aku jadik tk stabil…tak suker…

DSC01525

sabtu – makan tghari ku..megi kari..ptg baru masak tuk papa

DSC01526

ahad – sarapan pagi ngan danial…

DSC01529

sedihnyaa..

DSC01530

Jamuan Raya Taska JPM…

27 Oct

Papa tak dapat join sb kn kerja…selagi terdaya aku nk gak join tgk danial…kesian dier mak ayah org lain ader..skali mama ngan papa tak ader..btui sangkaan aku…bila dier kuar kat pentas..mata melilau jer ..biler tgk jer aku, terus panggil..mamaaaaaa….siap cakap kat kawan..mama danial..alahai..sweetnyaaa…muahhh…

DSC01501

budak2 4-6 tahun…

DSC01503

DSC01504

DSC01505budak 3 tahun beratur nk ambik duit raya..danial duk ushar kek..

DSC01506

macam haji bakhil…

DSC01507

DSC01508

DSC01508

DSC01511

amboiii…m. danial kilau..

DSC01513

wakakkakakakaaaaaaaaa…

DSC01519

bila nampak mama..macam2 nk…

DSC01520

DSC01521

kat nursery…

DSC01522

peace…..muahhhh

Danial..oh Danial…

27 Oct

Kalo dah hero tu hero gak…

nama lagik pengubat hati mama ..ader jer lagak dier….

perbualan papa dan danial

papa..cuba tgk beskal danial ni…bunyi..

bunyi aper?

tik..tik…

(papa layankan jer anak dier tu…)

tapi yang buat aku tergelak besar…papa sibuk baiki beskal dier..dier plak buat hal sendiri…

DSC01493

sarung box  skru2…

DSC01489

ambik gambo saya….

DSC01491

DSC01490

sayang anak mama…

skrang ni danial demam…sedihnya mama….

makan-makan @ seri kembangan…

27 Oct

sblum makan2 kat persint 8, bebudak tu sibuk nk gi rumah kak ros..sian kak ros….budak2 tu cakap hari khamis, jumaat dah nk dtg rumah..kelam kabut…..layan kah jer kak….

DSC01467

menunya….tomyam, udang masak petai,telur dadar, ayam goreng, agar2 santan, sirap bandung

DSC01468

sedapkan…pandai kak ros masak…

lepas ni ade lagik ke kenangan ni..???

knp saat2 akhir kak ros ni, makin terasa kegilaan itu…??/

makan-makan @ persint 8

27 Oct

hee..heee…atas permintaan adik2 tersayang…aku layankan kehendak drg nak aku buat makan2….(kengkawan yang lain jgn terasa…kang nanti aku ajak korang ek..)…
SNC00916

patin masak tempoyak

SNC00914

juadahnya…

SNC00917

sotong bakar..

SNC00919

ayam masak halia

SNC00920

sayur campur…sawi+kobis+carrot+bilis

SNC00924

kecohkan…

SNC00925

zira dan fasha……

SNC00926

kumun…adik bongsu kumin..

SNC00927

la..dah kawin rupanya aku …..

SNC00928

ira, kumun,najdiah (blkang),fasha (depan),laili, yana,amanah dan kak ros (yang tua sekali)..gambar diambil oleh etek….(singkatan geletek)

SNC00929

SNC00930

SNC00931

SNC00933

gedik giloo….

SNC00934

aku bizi menapau tuk drg…

SNC00936

happening giler….

SNC00937

bizi kan aku…itulah etek…

SNC00938

hambik…licin lauknya…

happy jer dapat bagi org makan..ni buat semangat berkobar2 nk beli periuk beso ni…

papa….jgn buat2 lupa tau..



Terkecik hati..

7 Oct

semalam balik kerja aku buat mee, kawan papa ada kat rumah. Dier datang install komputer. pagi dier dah makan soto, so ptg takkan nak makan soto lagik..

so dah ader mee aku buat jer ah..pastu nk gi pasar tani persint 2 plak, aku teringin nk minum air soya.

Aku gi dalam kul 6 lebih sb papa di hantar kawan dier dulu ngan CPU skali. Aku dah penat giler basuh pinggan ngan sapu rumah sikit pastu mandi plak.Badan dah rasa tk nk gi pasar tani tu, tapi kan kempunan plak.

Di pendekkan cerita…

beli air soya dan durian skali maser nk balik tu papa ajak beli ikan. AKu suruh papa simpan dulu air soya dan durian dalam kete. Ntah macamana air soya tu bocor sb tercucuk duri durian tu..

mama, naper bagi kat papa air ni

dah nk simpan dalam kete..kang susah nk pikul ikan lagik, durian lagik, danial lagik..

dah ah..balik jer ah

(sampai kat kete)

papa, buangkan jer air tu

la, tadi kater nk minum?

tak nk..tak der selera…

balik rumah ..2-2 tk bercakap..durian pun tk makan…

aku pun tahan lapar ngan dahaga nk minum air soya…

biler dah sunyi sepi danial ah kesian..tak der geng nk sembang..aku layan jer dier cakap…

semalam tk best tido…senyap jer…kalo tk sembnag2 dulu…

pagi tadi..kul 5 pagi…

gaduh pun kn cakap selamat pagi gak…eishh..tk suker..

selamat pagi syang..kiss pipi ckit (muka tak senyum)

em…sayang mama (sengih2)

mama rindu papa

papa pun…

adegan dipotong….

knp mama ngajuk

mama kecik hati papa tinggikan suara

kang papa dah ajak gi beli air

tak nak..tk der selera…

sedih..(aku nangis)…

ala…..malam ni kita gi pasar malam..

beli air soya..

janji…

pastu aku gi buat sarapan…..

knp perasaan rindu tu masih ader…

ala, bukan papa kerja luar negara pun…

ala…..jiwa kacau ni…

 

blink..blinkk..wingggg 🙂

 

mama msuk blog…

5 Oct

sekarang ni aku tk faham ngan papa..teruja lebih plak…aku layan kan jer…aku best jer sb yg ambik gambo nyer papa..aku tukang create citer jer…kalo malas nk citer…upload gambo jer.

DSC01447

 

DSC01449

nanti mama..ambik macam ni plak…

sengal ah laki ku ni…