Terkecik hati..

7 Oct

semalam balik kerja aku buat mee, kawan papa ada kat rumah. Dier datang install komputer. pagi dier dah makan soto, so ptg takkan nak makan soto lagik..

so dah ader mee aku buat jer ah..pastu nk gi pasar tani persint 2 plak, aku teringin nk minum air soya.

Aku gi dalam kul 6 lebih sb papa di hantar kawan dier dulu ngan CPU skali. Aku dah penat giler basuh pinggan ngan sapu rumah sikit pastu mandi plak.Badan dah rasa tk nk gi pasar tani tu, tapi kan kempunan plak.

Di pendekkan cerita…

beli air soya dan durian skali maser nk balik tu papa ajak beli ikan. AKu suruh papa simpan dulu air soya dan durian dalam kete. Ntah macamana air soya tu bocor sb tercucuk duri durian tu..

mama, naper bagi kat papa air ni

dah nk simpan dalam kete..kang susah nk pikul ikan lagik, durian lagik, danial lagik..

dah ah..balik jer ah

(sampai kat kete)

papa, buangkan jer air tu

la, tadi kater nk minum?

tak nk..tak der selera…

balik rumah ..2-2 tk bercakap..durian pun tk makan…

aku pun tahan lapar ngan dahaga nk minum air soya…

biler dah sunyi sepi danial ah kesian..tak der geng nk sembang..aku layan jer dier cakap…

semalam tk best tido…senyap jer…kalo tk sembnag2 dulu…

pagi tadi..kul 5 pagi…

gaduh pun kn cakap selamat pagi gak…eishh..tk suker..

selamat pagi syang..kiss pipi ckit (muka tak senyum)

em…sayang mama (sengih2)

mama rindu papa

papa pun…

adegan dipotong….

knp mama ngajuk

mama kecik hati papa tinggikan suara

kang papa dah ajak gi beli air

tak nak..tk der selera…

sedih..(aku nangis)…

ala…..malam ni kita gi pasar malam..

beli air soya..

janji…

pastu aku gi buat sarapan…..

knp perasaan rindu tu masih ader…

ala, bukan papa kerja luar negara pun…

ala…..jiwa kacau ni…

 

blink..blinkk..wingggg 🙂

 

Advertisements

4 Responses to “Terkecik hati..”

  1. baheyah October 8, 2009 at 1.35 #

    moral of the story : dok diam2 je kat rumah…

  2. Ada Ayrissa October 8, 2009 at 1.35 #

    eeeeeeee…sensitip betul mak buyung neh :))

  3. raziqdanial October 8, 2009 at 1.35 #

    adda: sensitp tahap mangkuk hayun..buat malu jer..jgn bagitahu abang lan tau…heee

  4. raziqdanial October 8, 2009 at 1.35 #

    beck: jahat mung….dok diam2 jadik cam mung..ngandung jerrr

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: