Archive | November, 2009

Majlis Konvokesyen Taska JPM…

30 Nov

Kali ni aku gi Konvo Danial ngan Papa…Teruja sb papa off ari tu…tapi aku frust sb video danial dance aku terdelete…apa punya sengal mama ni…..layan gambar jer ah…

 

 

Layan jer ah….best tgk danial nari lagu ‘cik mek molek” M.Daud Kilau …bontot tak hinggat…

Terkadang terkeliru….

30 Nov

Terkadang aku terkeliru ngan situasi aku…di luah mati mati mak ayah ditelan plak mati suami.Susah nak fahamkan orang situasi aku, cuma aku jer yang faham…Tapi mungkin gak adik2 aku dah faham….Tapi apa yang kita boleh lakukan..terus berdoa dan berharap segalanya berubah..Mungkin blum masanya berpijak di bumi yang nyata…

Bila dalam keadaan begini, aku hanya menumpang kasih dan sayang papa…bukan wang yang jadik taruhan, cukup kasih sayang..tapi alhamdulilah..cinta kami masih berpanjangan dan aku mengharapkan ia kekal ke akhir hayatku…

Tiada kata yang dapat ku ungkaikan, taida ayat yang dapat ku bariskan…cuma aku berharap segalanya cerah..tapi aku tk pasti bila…mungkin Allah mengizinkan atau t idak..aku redha.

Redha dan sentiasa redha dengan ketentuanNya..Cuma aku harap..papa dan anak2 sentiasa di sampingku..jangan tinggalkan aku terkapai-kapai sb merekalah nyawa aku…Aku ingin merasa macam orang lain, tapi mungkin sudah ditentukan bukan milik aku…Mungkin jugak aku tak sebijak adik2 ku..oleh itu aku tk layak untuk semua itu..Oleh kerana itu, aku tak ingin anak2 ku menerima nasib yang sama…sb aku tahu kesakitannya amat perit…seolah-olah terbuang dalam rumah sendiri…Setiap kali aku terdetik aku selalu sejukkan hati aku sendiri..walaupun pahit untuk meredakannya..tapi aku harus…aku buang kesedihan itu sb aku tak mahu papa dan danial merasanya…

Papa, terima ksih untuk segalanya..kesabaran papa dalam menghadapi semua ini…mama tahu papa kecewa, tapi mama tak mampu nk buat apa2 pun…Maafkan mama…Terima kasih kerana selalu di samping mama, susah dan senang kita hadapi bersama. Walaupun berbagai ujian dan dugaan namun kerana kasih sayang ini..kita mampu bertahan…Papa selalu tanya mama..mama sayang tak papa? jawapannya, mama terlalu sayangkan papa dan anak2…susah mama nak luahkan dgn kata2 hanya mama yang tahu…

Ya Allah..kau ubahlah semua ini. Cukuplah aku seorang yang merasanya..Peritnya hanya¬† Kau yang tahu…

sengal….

30 Nov

Dah..dah..dahhh..suhh..suhh..aku tk nk sedih lagik…dah bertahun memndam rasa…aku nk happy….skrang layan gambar hero kesayanganku…

ayat papa: mama tk nak ambik gambar papa ker..papa rasa hensem ari ni….bleh??

semua sudut..layan jerr

 

muahhhh…

Jika hati ini ikhlas mencintai dan menyayangi seseorang..sudah pasti kita akan merasa kebahagiaan itu milik kita yang abadi…Panjangkalah usia dan jodoh pertemuan kami…

Nasi himpit dan rendang pedas..

17 Nov

Hari sabtu papa off..so aku tak kira walaupun papa tgh proses nak dier ker hape ker…tanggungjawab aku kn buat gak…papa nak makan ker tk bio kan..janji aku masak gak untuk anak dan suamiku..Tapi kerja ku senang ah..sb aku masak sekali jer ah..tghari tak der lagik..so aku buat nasi himpit ngan rendang ayam pedas jer untuk breakfast,lunch and dinner…pastu kami kuar ke Mines cari baju danial untuk konvo taska dier…

rendang dalam kuali…

siap..

 

ngantuk….

Saya dah besar….

17 Nov

Sekejap jer hero sulungku dah besar..bulan Disember ni masuk 3 tahun..alhamdulilah..aku bersyukur di atas rahmatMU Ya Allah…Ari tu aku bawak dier gi gunting rambut…selama ni papa pegangkan..tapi ahri tu danial cakap tak yah pegang’ Danial nak duk sorang2’…gelak aku ngan papa…

 

bergambar versi 2

17 Nov

Hari2 Danial ni nak bergambar…asal tgk hp jer mesti ..’mama ambik gambar saya jap’…pastu pandai plak buat aksi yang konon2nya candid…

 

Tergolek dok….

 

 

 

p/s: layan kan jer…penat!!!! tapi hilang penat bila tgk telatah hero aku ni..

 

mama, ambik gambar saya..

9 Nov

Si danial ni..suker sgt bergambar…ikut saper ni….???aku..tak suker..papa..lagik ah..

DSC01544

DSC01545

 

itu jer..banyak lagik.tapi kepala tgh weng..weng…penat ahhh…..nak rehat!!!!