Terkadang terkeliru….

30 Nov

Terkadang aku terkeliru ngan situasi aku…di luah mati mati mak ayah ditelan plak mati suami.Susah nak fahamkan orang situasi aku, cuma aku jer yang faham…Tapi mungkin gak adik2 aku dah faham….Tapi apa yang kita boleh lakukan..terus berdoa dan berharap segalanya berubah..Mungkin blum masanya berpijak di bumi yang nyata…

Bila dalam keadaan begini, aku hanya menumpang kasih dan sayang papa…bukan wang yang jadik taruhan, cukup kasih sayang..tapi alhamdulilah..cinta kami masih berpanjangan dan aku mengharapkan ia kekal ke akhir hayatku…

Tiada kata yang dapat ku ungkaikan, taida ayat yang dapat ku bariskan…cuma aku berharap segalanya cerah..tapi aku tk pasti bila…mungkin Allah mengizinkan atau t idak..aku redha.

Redha dan sentiasa redha dengan ketentuanNya..Cuma aku harap..papa dan anak2 sentiasa di sampingku..jangan tinggalkan aku terkapai-kapai sb merekalah nyawa aku…Aku ingin merasa macam orang lain, tapi mungkin sudah ditentukan bukan milik aku…Mungkin jugak aku tak sebijak adik2 ku..oleh itu aku tk layak untuk semua itu..Oleh kerana itu, aku tak ingin anak2 ku menerima nasib yang sama…sb aku tahu kesakitannya amat perit…seolah-olah terbuang dalam rumah sendiri…Setiap kali aku terdetik aku selalu sejukkan hati aku sendiri..walaupun pahit untuk meredakannya..tapi aku harus…aku buang kesedihan itu sb aku tak mahu papa dan danial merasanya…

Papa, terima ksih untuk segalanya..kesabaran papa dalam menghadapi semua ini…mama tahu papa kecewa, tapi mama tak mampu nk buat apa2 pun…Maafkan mama…Terima kasih kerana selalu di samping mama, susah dan senang kita hadapi bersama. Walaupun berbagai ujian dan dugaan namun kerana kasih sayang ini..kita mampu bertahan…Papa selalu tanya mama..mama sayang tak papa? jawapannya, mama terlalu sayangkan papa dan anak2…susah mama nak luahkan dgn kata2 hanya mama yang tahu…

Ya Allah..kau ubahlah semua ini. Cukuplah aku seorang yang merasanya..Peritnya hanya  Kau yang tahu…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: