Manusia…..

12 Feb

Dalam dunia ni, kat mana2 jer tak kira ah kat opis, jiran, pasaraya pendek kata mana2 jer ah penuh ngan manusia yang dengki ngan kesenangan org lain.

Manusia macam ni akn jadik tak tentu arah bila dier rasa ader org lain yanglebih dari dia.Dia akan mengadakan cerita dan sering kali memperlekehkan org lain semata-mata untuk menampakkan diri dia lebih hebat dari org lain walaupun sbnarnya dia tu NOTHING!!!!!!!!!. Dia ni talam dua muka yang berpura-pura baik dan akan jadi penasihat dan penyokong yang paling baik di hadapan kita..tetapi di belakang….cerita ditokok tambah, menghina dan mencaci…

Perasaan iri hati menguasai diri dia, ini semua kerana kurangnya iman dalam diri….tapi walaupun kurang iman…bab hukum dan hadis dia yang terbaik….

Semua yang aku nyatakan ini kerana aku mengalaminya…kesimpulannya aku jadi tawar hati untuk memandang mukanya…terlalu banyak..hinggakan tak terkira dek jari hinaan dan cacian ‘dia ‘ terhadap aku…tapi aku bernasib baik sb rata-rata yang menasihatiku menggunakan ayat yang sama ‘sabar ty, dia mg gitu…perasan bagus’…so aku thu aku ditempat yg benar…

Sekiranya ‘dia’ bertanya, aku jawab ngan ikhlas tanpa ada rasa tuk meninggikan diri…tak pernah sekali pun mengada-adakan cerita…tapi kalo cerita kita di tokok tambah..menghasut semua org jgn berkawan ngan kita…itu baik ker?? bercerita perihal rumahtangga kita…bangang tak?? Tapi tak per…spt kata kak ******, Allah itu Satu Ty….Ya! aku yakin dan aku pasti balasan akan datang setimpal, kalo tidak tuk ‘dia’ mungkin orng terdekat…

Dalam hidup kita jgn pandang orang dengan sebelah mata, tak kira walaupun dia tukang cuci jamban sekali pun…itu rezeki dia…mungkin dengan pendapatan dia, hidup dia lebih senang dari kita…Aku akui semua tu…rezeki sentiasa ader tuk kita…jgn harapkan balasan dengan setiapbantuan yang kita hulurkan, cuma niat ikhlas ajer yg penting….

Ntahlah…tak baik membenci org tapi kalo org tu buat kita benci…macamana???tapi hati mau baik maaaaaaaaa…….

Emosi aku stabil jer, tapi kekadang tu perkara yang menjelikkan buat kita jadi tak stabil………….

Untuk dia…: terima ksih banyak2…Semoga Allah yang membalasnya… Cuma satu jer aku terpikir..aku tetap ramai kawan walaupun kau sering menghasut orang supaya jangan berkawan dgn aku…

2 Responses to “Manusia…..”

  1. Ada Ayrissa February 12, 2010 at 1.35 #

    sabar ye ka ty..
    xyah layan org gitu..

  2. raziqdanial February 16, 2010 at 1.35 #

    adda: tq dik..sb sabar ah akk ignore jer..

Leave a Reply

