Secebis luahan..

17 Feb

Lama sungguh tak berupdate…simptom ‘M’ ni ada jer..banyak nak cerita, nak luahkan, nak kongsi tapi ada masa nya tak terluah dengan kata2…cuma mimik muka jer membayangkan……….

Pda 14 Januari 2011..umur aku genap 31 tahun..mungkin dah ada sikit kematangan walaupun masih dalam kebengongan…tapi mungkin matang dalam kehidupan berumahtangga..matang dalam menjadi mama, matang untuk menjadi seorang isteri…dan yang pasti aku bahagia dengan kehidupan aku. Bahagia dengan papa dan anak2. Walaupun tidak semewah hartawan tapi dalam tempoh 6 tahun melayari hidup berumahtangga dengan Roslan kami telah punya segalanya. Alhamdulilah, kami ada rumah untuk kami berteduh ada pekerjaan untuk membesarkan anak2..alhamdulilah…
Sesungguhnya Kau luaskanlah pintu rezeki untuk kami Ya Allah…

Namun dalam mengawal emosi aku masih lemah…kerana sentiasa dikelilingi oleh org yang dengki dengan kehidupan aku…Dengki bila aku ramai kawan, dengki bila aku beroleh sedikit rezeki, dengki bila aku bahagia..tapi aku akui itu salah satu ujian yang Allah turunkan untuk aku tabah menghadapinya..Kerna bila aku renung sejenak…orang yang berperasaan dengki ialah seorang yang NOTHING….
Jiwa dia kotor, penuh dengan syak wasangka dengan orang, mata dia sentiasa memandang orang itu hina. Pada pandangan dia, hanya dia yang terbaik….Ataupun dia lupa..manusia ni telah dijadikan tidak sempurna..kita ada kekurangan…seperti juga dia…tapi jika kita sujud pada yang SATU..Insya Allah hati kita tidak akan sentiasa dengki sesama manusia………yakinlah …hidup kita ni sementara..tiada yang kekal…

Jatuh dan bangun kita tak siapa yang tahu….kalau kita sentiasa bangun..ALHAMDULILAH…tapi kalau kita sentiasa jatuh..macamana??? Tetapi itu semua tuntutan Allah…Yakin pada Qada dan QadarNya…

Ermmm…tetiba emosi plak..sbnarnya aku penat tgk manusia yang bermuka-muka..depan macam baik gila..tapi blakang…!!!susah sungguh….
tapi macam aku kata..itu semua lumrahkan………….

Lindungilah keluargaku Ya Allah…

5 Responses to “Secebis luahan..”

  1. ira February 17, 2011 at 1.35 #

    kak ty!!!!ghindu ny kt awakkkkkkk…hahahah kte ade SATU muke jek tauuu..mne ade bermuke-muke..kikiki

  2. lin February 20, 2011 at 1.35 #

    Kak ti…happy birthday ke 31…semoga kak ti berjaya dlm hidup..doakan kejayaan dan kebahagiaan ore skali deh

  3. raziqdanial February 21, 2011 at 1.35 #

    ira: apa kejadahngindu plak.bukan slalu juper…ngigau ker…
    ….tak per akk pun rindu kat ira gak…

    lin : trima ksih sayang…lin kan adik akk…akk doakan lin bahagia ngan dia…akk tunggu berita tu..

  4. Aleeya February 23, 2011 at 1.35 #

    SUKA SGT ENTRI INI..APE YG TY RASE..CAMTU LA KAK YAYA RASE..YG PENTING..PENAH DENGAR TAK PERUMPAMAAN INI “JGN BERTENGKAR DENGAN ORG YANG TIADA AKAL KERANA KITA JUGA AKAN HILANG AKAL..” SO PADA ORG YG SENTIASA DENGKI DENGAN APE YG KITA ADE…SEBENARNYE ITU ADALAH ORG YG TIADA AKAL..JGN LE KITA MELETAKKAN DIRI KITA SETARAF DIA..KITA TERUSKAN HIDUP DAN SEMOGA ORG YG BERMUKA MUKA ITU DIBERI PETUNJUK DAN HIDAYAH OLEH NYA..AMIN…

  5. raziqdanial February 23, 2011 at 1.35 #

    Aleeya: btui tu kak..tapi stp kali memandang muka dia sakit jer hati..tapi pura2 jer ah sebab nk sejukkan hati sendiri…Ty dah tk pikir dia akan sedar..sb…tak nampak kesedaran pun…

Leave a Reply

